Лондонският

Cупер Tунел

Историята на най-големия строителен проект в Европа, изпълняван някога – високоскоростна подземна железопътна линия, която ще свързва градските райони с източните и западните предградия на Лондон. За изключително кратко време 10 000 професионалисти прокарват тунелите с дължина от 42 км, без да се нарушава функционирането на съществуващото метро и на другите видове транспорт. Гледай анимация

История
на лондонското
метро

1863

В Лондон e открита първата в света линия на метрото – железопътната линия Метрополитен. Тя е свързвала седем станции:
Падингтън, Еджуеър Роуд, Бейкър Стрийт, Грейт Портланд Стрийт, Юстън Скуеър, Кингс Крос Сейнт Панкрас и Фарингдън.

1890

Открита е първата в света железопътна линия с дълбоки основи – Сити и Южен Лондон. Тази линия е и една от първите, по които започват да се движат електрически локомотиви.

1908

Всички подземни железопътни линии се обединяват под един знак – МЕТРО (UNDERGROUND) – и скоро се създава известното лого на лондонското метро (London Underground).

1911

В лондонското метро е пуснат в действие първият ескалатор. Преди това за слизане до станцията е било възможно да се използва само асансьор.

1933

Създадена е стилизирана схема на метрото, която е разработена от английския инженер – чертожник Хари Бек. Днес почти всички големи градски железопътни системи в света използват подобна схема.

1960

Започват да се движат влакове с автоматичен контрол. С тяхна помощ пътуването в лондонското метро става по-безопасно и по-бързо.

2010

Въведени са в експлоатация нови влакове на метрото от серията S. Това са първите влакове на лондонското метро с климатични инсталации.

2012

Започва най-големият строителен проект в Европа, изпълняван някога – Лондонският супер тунел.